tirsdag den 2. juli 2013

3 gange opslagstavle...

Når noget er godt og fungere er det svært at begrænse sig, det er ret tydeligt herhjemme.

Vi gentager løsninger igen og igen. De samme kasser på hylderne i de 3 indbygget reoler, endda med de samme kurve under dem og 3 gange opbevaring i gamle kufferter, se her. Jeg bilder mig selv ind at der er tale om at skabe en slags ro og rød tråd i ellers ret forskellige rum - men det er også en mulighed at vi bare er dovne og uopfindsomme...

I hvert fald har vi gjort det igen. Ungerne har haft hver deres opslagstavle længe og jeg har været misundelig lige så længe, så det var virkelig en milepæl at vi er kommet så langt nu at jeg også har fået min.

Jeg finder det fantastisk at man kan skabe og ændre hele udtrykke i et rum, ved hjælp af noget så midlertidigt som en opslagstavle. Man bygger op og op og op - for så nogle gange at state helt forfra. De ender med at blive små kunstværker!

Komisk nok er de alle betrukket med Liberty stof, hvilket jeg vil våge at påstå er et tilfælde og lige påpege at mønstrene er meget forskellige, her er ingen klassiske Liberty. Sienna har en Hello Kitty Limited Edition fra Japan, Samuel har noget vikingskib og vi har det tætteste man kommer på stor blomstret hos Liberty.

Opslagstavlerne er utrolig nemme at lave. Vi har fået en masonitplade skåret i det rigtige mål i Silvan. Derefter har vi betrukket dem ved at sætte stoffet fast på bagsiden med gaffa tape og og helt flade tegnestifter - ret enkelt. 4 skruer og de sidder på væggen, meget nemmere bliver det ikke.

Men selvom de er ens er de også forskellige. Siennas er fyldt nærmest til bristepunktet, med alle hendes små og store ting det hele skal bare der op. Den er faktisk fornyligt opryddet, men det ses ikke rigtig.
Samuels har lige været igennem en oprydning, og det på trods af at han ikke fylder den med små ting. En plakat har han sat op, resten har jeg stået for. Til gengæld valgte han at sætte plakaten direkte ovenpå alt det der var inden under - meget mandet... Den skal op, den skal være HER, slut!

Vores er kun lige født og har ikke helt fået sit eget liv endnu. Men nu kan jeg endelig ha billeder af ungerne hængende uden det skal være så alvorligt i glas og ramme og den skaber et skønt liv i stuen 











1 kommentar:

  1. Skønne på hver deres måde. Opslagstavler på denne måde med fint stof er også en af de ting, som er gentaget gange 3 her hos os :-)

    SvarSlet