onsdag den 13. august 2014

På tur i Danmark...

Hvis man kende mig, vil man vide at jeg helst ikke bevæger mig udenfor København kommune, det er her jeg har det bedst.

Men i weekeden pakkede vi den lille gule bil og satte kursen mod Sønder Jylland og nye eventyr. Vi kørte igennem et Danmark som var på vej hjem fra sommerferie og marker der var gule af korn. Vejret skiftede fra sol til regn og da vi nærmede os Sønder Jylland igen til sol.

Virkelig sultne ankom vi til Flensborg hvor vi parkerede bilen og fik os en wienersnitsel. Mætte gik vi byen rundt. Jeg indrømmer jeg ikke havde forventet meget, sagde jo jeg mest bare er til København, men byen overraskede virkelig. Den var smuk, virkelig hyggelig og må lige lige sige at jeg er vild med deres butikker - der er nu noget over tysk orden, som jeg har en svaghed for og alle de øko produkter, suk det kunne jeg godt savne herhjemme.

Vi shoppede og nød virkelig byen. Det er en af den slags byer hvor man tænker man kun har skrabet overfladen og man skulle ha været nede i alle de bitte små gyder, for at opleve endnu mere. Men det var lørdag og klokken var ved at være rigtig mange, så vi valgte at sige på gensyn til Flensborg og køre mod Sønderborg hvor vi skulle sove.

På vejen gik solen ned mens vi kørte langs vandet i Sønderborg, det var så smukt at man måtte stå ud af bilen og se det rigtig. Ankommet på Scandic Hotel, fik vi læsset alt vores oppakning ind på værelset og selvom Samuel og jeg overvejede om vi blot skulle blive på værelset og se Hobitten i fjensynet, gik vi ned og fik os en gang højreb i restauranten.

Efter kort tid sad Daniel og jeg der tilbage, helt mætte på oplevelser og trætte af turen og spiste i ro mens ungerne, stadig fyldt af energi, tonsede rundt lige udenfor vinduet på den store græsplæne i mørket.

Ikke lang tid efter sov alle mand tungt og godt ;)



















2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak skal du havde, det var også en meget stemningsfuld tur <3

      Slet