tirsdag den 22. juni 2010

Find 5 fejl...

… eller i hvert fald 2 lige nu, det har jeg leget i haven her til aften. Så her, en hyldest til det uventet smukke.

1. fejl.
Ved indgangen til vores gårdstykke er der en ligusterhæk der ca. indeholder alt andet end særlig meget leguster. Men midt i dette virvar af selvsået hæk og planter er der dukket noget meget smukt op, det er en rose og den er ikke mindre end 5 m høj. Dens stamme er enorm og hvert år bliver den stører og smukkere, det er dog en skønhed man skal skynde sig at nyde for den vare ikke mere end et par dage også er det lyserøde flor og den vidunderlige duft væk og alt af dens skønhed der er tilbage, er det lyserøde drys den har efterladt sig på jorder og hurtigt er også det væk. Lige nu blomster den og jeg nyder det!


2. fejl
Som nok det eneste sted i mit liv bliver vores have kørt i en ret stram farve palet. Haven er i blå/lilla nuancer, med hvide og gule glimt og det var da også med det i tankerne jeg i foråret plantede nogle hvide fingerbøl eller det var hvad jeg troede det var. For nu her mange måneder efter er de endelig sprunget ud og sørme om ikke ca. halvdelen er purpur farvet og sjovt nok passer de helt utroligt godt ind – kan ikke love de får lov til at formere sig, men lige nu er smukke :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar