søndag den 3. juli 2011

When life gives you lemons...

make lemonade!?!
Ja eller, når hele kælderen står i vand, så brug da endelig kræfterne på at klippe den KÆMPE store og VÆLDET rosenbusk ned og sæt dem i en vase...

For ja vi bor jo i Valby og ja var i centrum af skybruddet i går og ja vi har kælder og endnu mere ja kloakvandet stod op i stride strømme i den.
Det startede jo egentlig meget hyggeligt, med torden, lyn og tændte stearinlys, desværre endte det mest i panik og hårdt arbejde. Der faldt omk. 150 mm over et par timer og vi havde nok op mod 25 cm kloakvand i hele kælderen og kun fordi vi bor på et højt punkt blev det ikke værre -  for enden at vores vej kunne vi i dag se at det hele er skyllet der ned og havde fejet alt væk på sin vej ink. biler.
Også der det måske ligegyldigt at det ene bed i haven, så godt som er skyllet væk fordi naboen pumpede vand ud direkte ned i det og at vi fik 25 cm vand i kælderen - men helt ærligt så jeg jeg ski ked af det alligevel...




5 kommentarer:

  1. Det er næsten ikke til at begribe, de mængder vand! Åh hvor er det træls med vand i kælderen... Forhåbentlig er I sluppet for rotter? Men billedet med starinlys er yndigt.
    Vi havde egentligt planlagt at jeg imorgen skulle køre min mormor på visit i Valby og i mellemtiden tage bus eller s tog ind til byen at ose. Kan du mon give en vurdering af, om det er urealistisk? Vi kommmer kørende fra Falster, så det er lidt af en tur, hvis det er forgæves.

    SvarSlet
  2. Ida, hvis jeg var dig ville jeg holde mig langt væk.
    Vores unger er lige kommet hjem efter at ha siddet i kø 4 timer for at køre 1 km på motorvejen, som der alle ca er oversvømmet og togene køre nærmest ikke!

    SvarSlet
  3. Argh, ikke lige det svar, jeg drømte om! Men tak for det gode råd :o)
    Håber trods alt det lysner i Valby?

    SvarSlet
  4. Hold da op.. Det var da utroligt, at der er kommet så meget vand hos jer! Stakkels jer.. Det startede ellers så hyggeligt med de første billeder med stearinlys i vinduet, Øv. Håber ikke i får ødelagt alt for mange ting pga. vandet. Kh. MetteSofie

    SvarSlet
  5. Sorry to hear and see what happened to your home :( Hope all is better now.
    By the way, the first 2 photos: bouquet at window, and the rain on the window pane and candles are sooo beautiful!

    SvarSlet