tirsdag den 6. december 2011

Kunstakademiets julebazar...

Lørdag formiddag var jeg helt og aldeles alene hjemme, manden var i London og ungerne hos mormor og vufar, så jeg trodsede det sure vejr og tog ind mod byen for at besøge Kunstakademiets julebazar.

Jeg har aldrig været til det før og udover at det måske ikke var så stort som jeg havde forestilet mig, så skuffede det ikke. Jeg var endda så heldig at støde på Mette Helena og fik set hendes kunst up close and personel og blev endda rigtig forelsket i et (eller faktisk måske to) af hendes malerrier. Måske det var friheden der gjorde jeg slog til, men i hvert fald er vi nu indehaver af en ægte Mette Helena og en af de store slags ;)

Jeg indrømmer at det så mindre ud i kælderen under akademiet, men det er lykkedes os at flytte lidt rundt og finde en væg til det herhjemme og gudskelov gør lyset og demensionerne i billedet, ikke vores lille hjem mindre ;)

Jeg kom også hjem med 4 små tegninger af Pernille Moesgaard, der havde hele bordet fyldt med de små indrammet godter. Farverne og lagene i dem, var meget tillokkende og der var generelt kø ved hendes bord, jeg glæder mig til at få fundet den HELT rigtige plads til dem, når vi har fået flyttet om.

Helt sikkert noget jeg også vil indtil næste år igen...





4 kommentarer:

  1. Jeg lagde mærke til billedet på dit forrige indlæg, men tænkte at det måtte have hængt der altid, uden at jeg havde set det før. I hvert fald er det rigtig fint og tilfører lidt kant til rummet.
    Det var ellers også lidt af et impulskøb!

    SvarSlet
  2. Hvor er det flot! Og det har lidt samme effekt som et spejl, der giver en ekstra dimension i rummet.

    SvarSlet
  3. WAW. Tillykke. Nogen gange (eller måske altid) er det impulskøbene, det man følte bare var så fantastisk at man ikke kunne lade være med at tage det med hjem, der gør en allergladest.

    SvarSlet
  4. Det er virkelig et fint billede.. så det godt i dit forrige indlæg:-)

    Glædelig jul til dig..

    SvarSlet