fredag den 19. oktober 2012

En klassisk kastanje...

Igår nåde jeg endelig at lave lidt krea med Sienna - ahh der går for længe i mellem!

Jeg havde fundet lidt kastanjer på vej hjem fysioterapi, endda husket at de købe store tændstikker og garn, ja det har jeg en af de helt store plastkasser fra IKEA fyldt med i kælderen, så alt var der faktisk.

Jeg kan afsløre at jeg ikke har lavet kastanje edderkopper siden jeg selv gik i børnehave eller skole, så jeg var faktisk i tvivl om hvordan det skulle gøres. Men der har man jo altid Badut bloggen, den jeg altid tyrer til hvis jeg skal slå noget klassisk kreativt op eller en forklaring på en speciel dag - og af så mange andre grunde ;)

Så midt i alt støvet fra Daniel der spartlede vægge, fik vi sat os til bordet og begyndte at lave de klassiske kastanje kribler. Hun blev skide god til det og jeg bordet, ja borede ud til de store tændstikker og sammen viklede vi. For hende hjalp det virkelig at hun sagde over, under, over, under... til at huske hvilken vej garnet skulle - bare et lille fif ;)

Efter edderkopperne var lavede, også dem til bedsteforældrene - satte jeg lidt simili sten på, ligesom dugdråber og bandt dem på en af de store tændstikker, sammen med lidt perler på snor.

Nu hænger de i det lille vindu indtil Sienna værelse og kan pynte der til det er juletid 




1 kommentar:

  1. Nøj så fint med similistenene. Og det nederste billed er bare så smukt. Du kan bare det med stemningen, det har jeg altid beundret dig for.

    Tak for dine fine ord om Badut. Det gør mig (kastanje)stjerne glad at du synes du kan bruge vores ideer.

    SvarSlet