søndag den 24. marts 2013

Glimt...

af godter fra, Créme de la créme à la Edgar.
Denne gang har den evigt ultral lækre, kreative og smukke shop, åbnet en "shop in shop" i Can's shop - puha det var mange gange shop. Vi er nok mange der husker de mange år hvor Edgar lå inde i strædet og vi er nok også mange der savner den der.

Personligt savner jeg alt det lækre og unikke, som jeg synes der er forsvundet igennem de sidste snart mange år. Meget sikkert pga. finaskrisen. Ikke at den skide krise retfærdiggøre alt det masseproduktion og mainstream vi omgiver os med i dag, i hvert fald ikke i min verden. Nop, jeg savner unikke ting og butikker der ikke kun sælger det samme, som den ligeså lidt unikke butik der ligger rundt om hjørnet. Jeg savner steder der sprænger grænserne og ikke satser på det sikre - eller måske savner jeg mest nogen der vil købe noget i de butikker. Nogen der tænker, fint så køber jeg een særlig ting og ikke 5 gange masseproduktion.

Derfor er det også altid med stor glæde, at jeg opsøger Créme de la créme à la Edgar, når den fra tid til anden dukker op rundt omkring, som pop up shop. Shoppen i shoppen, er selvfølgelig også denne gang crazy smuk og passer perfekt med Can's smukke kunst. De to klær hinanden ligeså godt nu, som den gang i Strædet.

Her billeder af de ting vi fik med hjem, efter en syg Sienna, en træt Sammie og jeg besøgte butikken i går. Men hver sød og tag hen og kig rundt, nyde det smukke og køb måske endda noget unikt eller bare noget i go kvali, med hjem. Jeg tror jeg skal nå forbi en gang mere, inden det igen er slut for denne gang.

Find både Can og Edgar i Tullinsgade 5, Kbh V, til den 30. marts. Åbningstider man-fredag mellem kl 12-17.30 og lørdag kl 11-14 og hold generalt øje med Edgar via Facebook her!







1-2// Påske hane fra Créme de la créme à la Edgar.
3// T-shirt til Sammie fra mini Rodini.
4// Indrammet postkort fra Can, som Sammie forelskede sig i.
5// Smuk træ svane og lille påskekylling rede.
6//Så fin Benetton undertrøje, men gamle tryk af Sarah Kay.
7// Endnu en undertrøje og et par shorts fra Mini Rodini
8// Lille plast armbånd i pasteller.

7 kommentarer:

  1. Holli Hobbi toppene, og de søde shorts... hvor er de da skønne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er så fine, kunne slet ikke stå for det :)

      Slet
  2. Jeg elsker hanen. Dine fine påskeæg mindede mig faktisk om lige præcis creme de la creme ala edgar, synes der var noget med materialerne og detaljerne, I har til fælles.

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså en hver samligning mellem mine ting og Edgars, tages som det største kompliment <3

      Slet
  3. Sikke et fint indlæg!

    Jeg er vild med Holly Hobby-undertrøjerne. Svanen har jeg sjovt nok også bestilt og den er ligenu på vej fra Tyskland sammen med nogle andre dyr. De er så lækre! Og den lille svane skal sidde sammen med Den Lille Havfrue i vores vindueskarm og minde os om fædrelandet ;)

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Nååå svanen ved siden af den lille havfrue, det lyder skønt <3
      <3 <3 <3 <3 <3

      Slet
  4. He - Jeg kan huske, at jeg havde noget brevpapir med trykkene på undertrøjerne :o)

    SvarSlet