tirsdag den 9. juni 2009

Haven i Juni...

Så er vi trådt ind i den første sommermåned og det gode vejr er her stadig, selvom Maj var helt fantastisk. Lidt mere regn står det dog på nu, men det er haven vidst bare glad for ;)
Det er nok ikke en overraskelse for nogen at jeg elsker vores have og det arbejde der føljer med den- det er absolut det sted jeg slapper bedst af og jeg elsker at nusse rundt i den.
Lige nu går jeg dagligt og hepper på roserne for at få dem til at springe ud, jeg kan næsten ikke vente faktisk, det samme gælder for Dahliaerne der slet ikke kan skyde hurtigt nok efter mit temperament, de skal helt sikkert forspirres næste år.
Hvert år byder jo på sine udforringer i haven og noget lykkedes mens andet ikke gør det. I år er jeg så glad for at min Alm. valmuesøster endelig er sprunget ud, for det gjorde den nemlig ikke sidste år, tilgengæld har min Blue Moon rose, som jeg sådan havde glædet mig til, ikke sat nye skud og der kommer derfor ingen blomster på den i år - noget må drille den og med mindre et mirakel snart indtraffer, må jeg flytte den til efteråret. Men sådan er det jo i en have og det er jo også den balancegang der gør det så sjovt.
Selve haven har jeg valgt at holde i primært blå og lilla toner med stenk af gul og hvid- lyserødt er totalt bandlyst ;) Så for at få lidt afløb for min trang til lyserød i alle dens skønne afskygninger har jeg i år dedikeret krukkehaven stykket til det og jeg glæder mig til at se de lyserøde og guletoner arbejde sammen der. Det er jo altså fordelen ved at havde krukker med masser af sommerblomster for så kan det ændres hvert år :)

*Et hav af blå og lilla blomster.
Storkenæb, Ridderspore og alm. Valmuesøster.


*Bierne og brumbasserne flokkes om de mange udsprungne blomster.

*Kronprinsesse Mary rosen nærmer sig udspringning.

*Golden shower rosen der vokser i rosenbuen nærmer sig også den første udspringning.
*Den smukke og første alm. Valmuesøster, den burde vel egentlig være azurblå, men hmm den er nu mest lyselilla - men stadig smuk ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar