søndag den 22. maj 2011

Kludetæppet...

I går fandt jeg dette fantastiske tæppe, som i rigtig fandt.
Nogen havde været til tecnofest og glemt det eller efterladt det, for det var vådt og jeg vil ikke vide hvorfor, men nu er det vasket en hel del gange og dufter dejligt. Det satte dog tanker igang da jeg hang det til tørre nede i haven og fik det mig til at kigge rundt på havens farver.

Da vi flyttede ind, havde jeg aldrig haft have og de første år var det der blev bragt ind nok lidt broget, men det blev hurtigt en absolut blå-lilla have, der kun havde små indslag af hvid og gul. Det var der en absolut tryghed i som nybegynder og med den meget kontrolerede farveskala følte jeg mig sikker på at mine sammensætninger ikke var helt ude i hampen og ja jeg er kontrolfreak ;)

Men måske det også kan blive lidt kedeligt, for jeg er begyndt at føle en ny tendens og der er at jeg bringer lyserød/purpur ind i de blå toner igen. Det startede med selvsået planter og fejlkøb, men nu er det absolut bevidst og jeg tror det skyldes en følelse af større sikkerhed i det at blande planterne, men jeg kan også godt se at i år nok ikke bliver der hvor haven peaker.

Der skal helt sikkert rettes ind og afstemmes de næste par år, så tonerne ikke kollidere på en dårlig måde, for lige nu er der lidt kludetæppe over det - men hvad det kan vel også ha sin charme og passer fint til vores totalt elendige plæne og den næsten døde hæk vi har i år ;)





3 kommentarer:

  1. Jeg synes i har en meget smuk have (er vildt på misundelig på at i overhovedet har en:-)) Og jeg glæder mig til at se den live næste weekend:-)
    Fedt tæppe...Jeg er sikker på det bare er regnvand der har gjort det vådt:-)

    SvarSlet
  2. Super gode billeder :)


    Frederik
    restauranter i København
    http://y-1.dk/

    SvarSlet
  3. Fru Schou, jeg glæder mig til at se dig i weekenden og du slæber bare folk med hvis du har lyst ;)
    Jeg elsker også bare det at vi har en have (det tror jeg ikke nogen er i tvivl om) og det er egentlig helt fint med mig at den ikke er på toppen i år, det er nemmere at lave ændringer når det ikke er for "perfekt" og vinteren har taget mange planter, så nu er der mulighed for at prøve lidt nyt ;)
    Nå jeg ævler vidts, go mandag morgen ;)

    SvarSlet