mandag den 15. oktober 2012

Choir of Young Believers - Store Vega...

For en 5 måneder siden var jeg til min første Choir of Young Believers koncert.  Noget jeg havde ventet på i over 3 år og selvom jeg havde set frem til det så længe, så skuffede de ikke, de skuffede sådan på ingen måde faktisk. Egentlig var det en ret overvældende oplevelse!

For mig har Choir, været stor kærlighed fra allerførste lyt og hvis man kunne slide en digital fil op, så tror jeg, jeg havde gjort det gennem årene. Valget var derfor også meget nemt, da de annoncerede afslutningens koncert på deres Danmarks tour på Vega, her i oktober.
I lørdags drog jeg derfor igen mod Vega og jeg indrømmer at det var med bange anelser, fordi oplevelsen før på året havde været så stor og frygten for at de ikke kunne leve op til det igen, var der... Men det kunne de!!

Er du da vimmer, hvor kunne de. Koncerten før på året var meget hmm kontrolret, den var perfekt, det var seriøst som at høre deres plade. Denne her koncert, var langt mere løssluppen og fri - dog stadig musikalsk smuk, men man mærkede tydligt en følelse af afslutningsbal og med langt flere numre fra deres første album.

Aftenen var faktisk ikke bare en Choir koncert, men en mini-festival, der bød på flere mere eller mindre ukendte kunstner. Jeg må dog indrømme at jeg sad tilbage med en følelse af at det koncept floppede. Folk var ikke rigtig med og mest af alt var det som om vi alle bare ventede på "den rigtige" koncert skulle begynde.
Vega var heller ikke proppet som den var i  april og selvom det føltes som om stemningen varmede lidt op (eller var det bare mængden af hvidvin jeg havde indtager?!?) under Snake and Jet's Amazing Bullit Band optrædning, så var det et koldt publikum Choir of Young Believers mødte.

Men når det er sagt, så var det stadig en genial aften og min store kærlighed til deres melankolske og stemningsproppede musik, samt Jannis fantastiske stemme, er absolut ikke blevet mindre!

Hvis du ikke kender Choir of Young Believers, så kan jeg kun anbefale et lyt - har lige indsat deres optræden til P3 Guld, fra før på året 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar