lørdag den 17. november 2012

Braking Dawn part 2 gallapræmiere...

Onsdag var dagen som vi var mange, teenager og også mange mødre, der havde ventet længe på... Det var dagen hvor den sidste del af Twilight sagen havde gallapræmiere i Imperial, det var tid til Braking Dawn part 2.

Jeg selv troppede op men min faste Twi-tøser, vi har set filmene sammen siden New Moon og har været fast del af gallapræmierene. Denne finale var sat op til det helt store og BioZonen havde formået at få Nikki Reed og Jackson Rathbone, der spiller vampyrene Rosalie og Jasper i filmene, til København. Det i sig selv var jo meget imponerende, men det kostede også. Vi stod og ventede i 2 timer på at komme ind og se filmen - der var inden mulighed for at få noget at drikke eller komme på toilettet i al den tid og som ikke værende teenager mere, synes jeg ski det lige var i overkanten.

Nå men endelig kom vi ind og der var goodiebags og Nikki og Jackson svarede på spørgsmål. Det var fint og de virkede som dejlig mennesker... Men nu kunne man altså også godt bare tænke sig at se filmen. Endelig startede den og slutningen på sagen kunne begynde.

Jeg synes den var go. Det er jo film til fansne, så nej Kim Skotte synes jo ikke det er filmkust på nogen måde, men den var go indenfor sin genre og jeg er sikker på at fansne var godt tilfredse - jeg var tilfreds. Og de hulkende teenager der filmen igennem sad og gentog "Oh my god, oh my god..." var og godt tilfredse ;)
Det var faktisk rigtig sjovt at høre dem snakke sammen efter filmen, da de stortudende sad og snakkede om at nu var det slut og de aldrig ville opleve noget som det igen. Det har de jo som sådan ret i, den del af ens liv hvor man kan på den måde røres til tåre, er alt for kort.

Personligt glæder jeg mig til at se den igen, for rigtig at kunne forholde mig til den, synes arrangementet  gjorde at jeg nærmest ikke kan vurdere filmen, jeg var ligesom lige ret irriteret tilsidst og havde det siddende i kroppen igennem filmen. Men så har jeg jo en go grund til at gå ind og se den igen.

En saga er slut - de gjorde det godt og personligt vil jeg virkelig savne det meget. Jeg har elsket historien, især bøgerne og elsket at følge filmenes tilblivelse og i sidste enden har det bare været den bedste virklighedsflugt ever 

Nå, hvad skal man så finde på at forelske sig i ;)

Foto:Siska Wendelboe El-Azem


4 kommentarer:

  1. Jeg er dybt misundelig på dig. Hvorfor filan er der aldrig sådan nogle arrangementer her på Fyn?!?!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej da, hvis man vil mænge sig med de kendte må man være i Kbh ;)

      Slet
  2. Den var så god og Wauw var du inde med dem:) jeg er også lidt trist over det nu er slut og kommer til at savne nye film.
    Så god den var:) og sikke et twist når man nu ikke havde læst bogen, fedt overraskelses twist:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den var go - glæder mig til at se den igen. Og selvom jeg jo havde læst bogen, synes jeg det var et fedt twist til sidst - bogen er jo noget action forladt tilsidst, så det var nok et ret godt valg ;)

      Slet