søndag den 10. marts 2013

Opsang til mig selv...

og måske inspiration til andre...

Hvis du følger mig på Instagram, er det nok ikke en overraskelse for dig, at jeg eksperimentere med div LCHF opskrifter - hvilket er noget jeg virkelig har fundet glæde ved.

Jeg har altid kæmpet med mad, og mest med at få det ned, hvilket ikke er noget der ses på mine kurver, men ikke destro mindre sandheden. Det giver måske ikke så meget mening og det har været svært, for mine kurver sidesættes næsten altid med overspisning eller store mængder slik og kage.

Min læge har ment at det var noget jeg måtte lære at leve med, da han ikke kunne se hvordan jeg skulle kunne klare at være på et kcal indtag på 400 om dagen, for at der skete noget.
Det kan man heller ikke, for når du er dernede så skriger alt i kroppen på mad, det er virkelig svært at koncentrere sig om noget som helst. Så ja, jeg har været der i kortere og længere perioder, men det har ikke været sjovt - for nogen.

Sidste år var første gang jeg stødte på low carb begrebet - det var en veninde der fortalte min om det. Det var meget svært for mig at se hvordan, store mængder mad skulle kunne gøre noget som helst godt for mig. Men jeg prøvede og med stor, stor overraskelse virkede det.
Ja! i starten var det virkelig svært for mig at få alt det mad ned, men belønningen ved et stabilt blodsukker og derfor ingen uro i krop, sind eller humør, gav mig blod på tanden. At jeg så også tabte mig, var en total øjenåbner, mere mad end hvad jeg nogen side havde spist og endelig skete der noget.

Jeg må dog indrømme at jeg på et tidspunkt blev ramt for meget broccoli, blomkål og æg, hvilket var ved at knække nakken på mig.  Men i det nye år har jeg været igang igen og denne gang måske endda gået skridtet længer med LCHA (low carb high fat). Jeg har fundet en masse opskrifter også nogle på brød, der gør dagene noget nemmere i omfanget af tid jeg skal bruge på at lave mad.

Nå og så var der den der opsang, til mig selv... for igår overholdte jeg ikke LCHF tankerne, nej de druknede seriøst i alt for go Summerbird chokolade. Det smagte fantastisk og det var lidt ligesom om at da min krop fik det første skud, kunne den slet ikke stoppe igen.

Og hvordan det endte, først blev jeg svimmel og så blev jeg træt. Jeg kunne faktisk slet ikke holde mig vågen, men måtte bare sove, sove og sove og hertil morgen havde jeg en tømmermændsligende tilstand i kroppen.

Var det det værd? øhh nej!! Så nu er det tilbage på den rette kurs og ingen slinger i valsen, så jeg kan få det godt igen.

Har du lyst til at vide mere om fx. LCHF, så kan jeg anbefale Madbanditten, en blog fyldt med inspiration og massere af opskrifter.
Jeg har flere apps med opskrifter også, men det hele kan vidst findes hos Madbanditten. Kender du et godt sted, så smid mig endelig et link 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar