torsdag den 5. september 2013

Mig, nu som madblogger...

Okay, okay det er jeg ikke.
Jeg bliver aldrig en haj i køkkenet, fordi jeg ikke elsker at være der.
Når jeg nu alligevel bruger ret meget tid derude, så er det mere af stædighed. Det fordi jeg har udset mig et mål og er der til det lykkedes, men elsker det gør jeg altså ikke.

Det betyder ikke, at jeg ikke synes det er spændende, i gætter jo nok at jeg fx. finder LCHF meget spændende. Og jeg var derfor også rigtig glad, da jeg blev inviteret til en Urtekram event, med Umahro.

Arrangementet handlede om go mad og go fødevarer. Om at bruge fuldkornsprodukter og droppe sukkeret, så jeg kunne jo ikke være mere enig.
Jeg var der sammen men madbloggere og flere madblogger, seriøst jeg stod og tænkte, øhh hvad laver jeg her - men den var go nok jeg skulle være der ;)

Vel ankommet, til et køkken fyldt med de lækreste fødesvare, blev vi delt op i hold og hvert hold skulle lave en ret. Jeg valgte mig ind på lakse holdet, fordi det så rigtig godt ud. Andre hold lavede blåbær pandekager, madmuffins og avokado chokolademouse.

At det var en meeeget enkel opskrift (laks, mosede tomater, karry, ovn, færdig) havde jeg ikke set og eftersom jeg var på hold med lutter madbloggere, var min største bedrift opbakning og noget med at tage nogle billeder - men hey det er fino med mig!

Det var sjovt, hyggeligt og en rigtig dejlig oplevelse. De forskellige hold lavede deres mad, folk snakkede på kryds og tværs og til sidst spiste vi maden og maden smagte godt! Især laksen og avokado chokolademoussen, var fantastisk - muffins og pandekager havde jo mel i og det spiser jeg ikke rigtigt, men jeg smagte og det smagte godt.

Til gengæld var laks og moussen også alt rigeligt, jeg var så mæt at jeg tilsidst nærmest måtte rulle hjem. Hjem gennem Købnehavns gader og langs kanalerne, som jeg altså elsker - jeg elsker København og høj på en dejlig oplevelse bliver det ikke bedre.

Find alle opskrifterne plus mange fler her og inden du ryster på hoved over avokado chokolademousse, så prøv den lige ik, den er virkelig go 












Ingen kommentarer:

Send en kommentar