tirsdag den 10. december 2013

For fanden da julemand...

Herhjemme, i vores lille familie, har jeg en aftale med julemanden om at han giver adventsgaver.

Men jeg vil sige at i søndags, blev jeg sgu bekymret for den gamle mand. Jeg vågnede helt panisk, med kun en tanke i hoved, fuck adventsgaverne! Nu ved jeg godt, det jo ikke er mit ansvar, det julemandens - men jeg vidste noget var galt.
Og ganske rigtigt Sienna var vågen og sokken var tom. Jeg havde ingen chance for at redde den... på vegne af ham. 

Gode råd var dyre og jeg væltede ind til Sammie og heldigvis ( nåede jeg lige at lægge) lå der noget i hans sok. Ind af døren kom hun, meget forvirret og fortvivlet over der ikke var noget i hendes sok. 
Heldigvis havde han lagt en Barbie dukke i Sammies sok og sammen blev vi enige om at den nok var til hende. Men hvad så med Sammies gave?

Jeg nåede lige at lægge, jeg mener finde en bluse med prisseddel og det hele, nede i mine egne strømpebukser. Og da den klart var i Sammies størrelse, blev vi enige om at den måtte være til ham og jeg kunne igen trække vejret.

Men for fanden da julemand, hvad har du gang i? Du er da ved at falde af på den! Man skulle næsten tro, han havde siddet og knoklet non stop på et projekt og bare var kollapset på sengen, uden at tænke på alle børene! 

Og måske som plaster på såret, for bare at ha smidt gaverne tilfældige steder, i sidste øjeblik, så givet Sienna det som hun har ønsket sig i mange år, men som hendes kedelige mor aldrig har givet hende - nemlig en Barbie dukke. Endda en med egen hjemmeside, ja ja der er sket noget siden jeg var barn ;) 

På trods af panikken og Siennas bekymringer for julemanden, endte alle børn med at være glade og tilfredse, den ene med sin længe ønsket Barbie, den anden med en Vans bluse. Og sørme om den gode mand ikke også havde sat et lille øje på min sutsko. Det kan da ihvertfald ikke handle om at Sienna har krea projekter overalt og den var drysset af en af dem . Nop også denne tossestreg stod julemanden bag mente Sienna  





8 kommentarer:

  1. Ha ha ha ha, hvor fantastisk !
    Godt reddet, dér på målstregen :)

    KH Maria.

    SvarSlet
  2. Ha ha :) Jeg har også (mere end en gang) vågnet panisk en mørk decembernat og rodet rundt i mørket under vores seng for at finde gaverne med det rigtige tal på i lyset fra iphonen, for det er der nissen (ja det er ham der leverer herhjemme) har haft sit lager :)

    SvarSlet
  3. Den panik kender jeg også
    . Har haft de samme problemer med tandfeen. Der er ikke grænser for hvilke undskyldninger jeg har fundet på, på vegne af dem.
    I år har vi ikke endnu haft besøg af Nissen,( men han har heller ikke fået grød endnu), men fået kalendergaver når vi har siddet rundt om adventskransen og sunget julesange

    SvarSlet
    Svar
    1. He he... den kender jeg også. Undskyldningen- tandfeen kunne ikke finde tænderne for rod, så du må hellere se at få ryddet op, plejer at være god;o)

      Slet
  4. Jamen sikke en julemand. Du må sende en klage! Her har nissen glemt kalendergaverne hele to gange. Overvejer at melde ham til nissepolitiet;o)

    SvarSlet
  5. Ha ha - Det er fuldstændig lige sådan herhjemme... Den nisse kan altså godt være lidt glemsom ind imellem

    SvarSlet
  6. he he .. Der er vist mange der har prøvet noget ligende ;)

    SvarSlet
  7. For hulen da venner, det har været rart at høre det ikke bare er mig, der kæmper med den julemand ;)
    Hvis det var hverdag, var det helt sikkert gået galt!

    Knus til jer alle, vi gør det sgu så godt vi kan <3

    SvarSlet