onsdag den 11. december 2013

Grøddag...

Livet i en børnefamilie kan være svært at få til at gå op, det synes jeg i hvert fald.

Sammie træner fx kl 18, to gange om ugen, hvilket jo er det tispunkt vi plejer at spise. Samtidigt er det virkelig svært at få Daniel og Sienna hjem tidligt, så vi kan spise sammen. Det betyder altså at det rigtig tit enten står på havregryn eller vi spiser i 2 hold.

Men igår afprøvede jeg en ny taktik. Nemlig grød der var klargjort om formiddagen, så i køleskab og bare lige skulle varmes om aftenen. Det var en adventsgrød, fyldt med svesker, valnødder, æbler, alhånden, kardemomme, kanel, hasselnødder, klementin og toppet med føde og smørklat.

Mmm den var go, sagde ikke grødspiseren (mig) Sammie spiste aller mest også Sienna. Daniel vil stadig helst bare ha sin havregryn men mælk og INTET andet - men han er også sær på madpunktet ;)

Men den mættede, smagte godt og vi nåede at spise sammen, inden Sammie og jeg drønende til karate.

Opskriften finder du her, det er Umahro der står bag den - jeg skal helt sikkert også prøvede de fyldte dadler med peanutsbutter! En go undskyldning for at spise næsten ren peanutsbutter 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar