onsdag den 23. marts 2011

Forårsfornemmelser

Endelig, endelig, endelig er der gået forår i den – I hvert fald for i dag.
Og kunne man være andre steder end i haven på sådan en skøn dag, ja faktisk var det så fantastisk at selv Sammie frivilligt gik i haven, hvilket er stort.

Jeg er stadig i gang med oprydningen efter den bratte vinter, men så sandelig også i gang med at nyde forårsfornemmelserne. Over alt i bedene kan man se tulipaner, påskeliljer og hyacinter skyde op igennem jorden og det med stor glæde, især fordi jeg kan godt se jeg fik lagt en del løg i efteråret, hvilket jeg nærmest havde glemt.

En tulipanplantning har jeg dog ikke glemt, nemlig den af en lille staude tulipan der gerne skulle blive lilla i det. Jeg kan sagtens huske at plante den i sensommeren, mens alt var frodigt.
Frodigt er det ikke pt. Og derfor står den måske lidt dumt, men overse den kommer man nok ikke til.

Blade har den skudt med længe, men i dag opdagede jeg at små hoveder tittede op igennem jorden nu – ret fint synes jeg ;) Selv ideen til denne type tulipan kommer fra Badut, der hele sidste forår delte hendes smukke bede med os. Kan godt forstå hendes forelskelse nu og er ret sikker på der næste forår er sneget sig flere ind i vores have ;)





2 kommentarer:

  1. Næ hvor hyggeligt, næsten som at se lidt af min elskede have på Fejø. Jeg savner haven meget i disse dage for selvom min nye have er meget fin så er det jo ikke rigtigt min have endnu....

    Jeg har selv lagt løg til flere forskellige (DYRE) botaniske tulipaner her i den nye have og de var også fint på vej, men nu skal der selvfølgelig rende murere rundt lige oven på det sted hvor de er plantet og derfor har jeg måtte flytte dem over i nogle krukker. Jeg får nok lov at se hvordan de ser ud, men de kommer næppe igen til næste år med den behandling.

    SvarSlet
  2. Øv øv, det ski da også argeligt.
    Men seriøst da jeg så de små hoveder igår forstod jeg straks din glæde ved dem - den skal plantes flere, det er helt sikkert. De må ned i bedene næste år - dem her har jeg plantet på gårdstykket, men det var før jeg forstod hvor fine de rigtig er ;)
    Kan godt forstå du savner DIN have, jeg kan slet ikke klare tanken om at skulle forlade den her engang - huset jaaajoo, haven NO WAY!!
    Skal ha, skrevet nogle af navnene ned på dine gamle, for der var nogle helt fantastiske imellem.

    Knus knus

    SvarSlet