fredag den 25. marts 2011

Omrokering i soveværelse...

Meget snart skal vi ha lavet noget herhjemme, som vi har drømt om siden vi flyttede ind – nej ikke noget samtalekøkken eller kæmpe badeværelse… Nææ nej vi skal ha isoleret vores skunkrum og i samme ombæring skal de ombygges til skabe så de bliver udnyttet optimalt. Det bliver skønt at få mere opbevaringsplads, men det bliver lige så lækkert at vinden ikke decideret blæser ind fra skunken.

I soveværelset komme det til at betyde en om rokering, da vores seng stod der hvor der nu skal være skabe. Drømmen er at få det store klædeskab ud af soveværelset og kunne nøjes med de indbygget skabe og så måske et lille skab.

Men hvor skal sengen så stå er det helt store spørgsmål lige nu… Jeg synes den skal stå foran vinduet, men Daniel har været meget i tvivl, for han mener ikke rigtig en seng kan det. Det har været en lang proces, med gennemlæsning af flere stakke af boligblade – for der skulle beviser på bordet, for at andre også har deres seng ved vinduet. For nu er den rykket derover og hele rummet fungere så meget bedre nu + at det af en eller anden grund er vildt hyggeligt.

Men hvad, kan man det? Eller er det bare mig der er tosset eller er det måske ham ;)



14 kommentarer:

  1. Skønt sengetæppe! Jeg tror det er en mandeting. Lidt ligesom det der med at mand helst ikke sidder med ryggen til døren, så er der et instinkt der siger man er i fare, hvis man sover under vinduet... Pjat... :)

    SvarSlet
  2. Det er uden tvivl ham der er galt på den! Hold op, hvor er det et lækkert soveværelse!
    Må jeg ikke lige spørge dig, hvor du har fået den kinesiske kalender? Jeg har nemlig en fra sidste år, som jeg fik i en sushirestaurant på Vesterbro, og jeg vil såååååå gerne have en for i år også :o)

    SvarSlet
  3. Hehe Sine, det kan godt være det er en mande ting, det havde jeg ikke lige overvejet :)

    Den kinesiske kalender, fik jeg med da jeg fik en bestilling fra en asienshop hjem fra USA - så der må være en nemmere måde at få fat i dem må ;)
    Men den er fin ik :D

    SvarSlet
  4. Det ser super skønt ud, men jeg tror ikke, at jeg ville kunne lide at sove sådan... Det er som om der er for meget uro lige bag ved ens hoved... En feng shui ekspert ville sikkert sige det samme;o) Men det er jo jer der skal sove der og smukt er det. Lækkert sengetæppe også!

    SvarSlet
  5. Selvfølgelig kan man det:o) Ser rigtig hyggeligt ud.

    SvarSlet
  6. Det kan man da sagtens!

    Vi havde det på et tidspunkt men flyttede sengen igen. Det var dog pga. gadelygter, kulde udefra og katte der hoppede op i vinduet, mens vores hoveder som springbræt... :D

    SvarSlet
  7. Det kan man - og det ser super fint ud. Så hyggeligt soveværelse!

    SvarSlet
  8. Ja, altså det fungere jo fint.
    Og nu hvor Sienna selv falder i søvn i sin seng, er der pludselig mulighed for at ligge derinde og læse om aftenen - hvilket jeg virkeligt har udnyttet siden.

    Og ang. det med der sker meget bag ens ryg Lisbeth, alternativet er at den står op mod den væg hvor ungernes seng er på den anden side og der sker der mere end udenfor ;)
    Vi bor jo helt ude på landet i Valby mest stille/kedelige kvarter og der er mørkt og meget stille ;)

    SvarSlet
  9. Jeg personligt kunne ikke sove under et vindue! Om det er feng shui eller gammel cowboy´der-overlevelse ved jeg ikke.. men jeg vender også børnene i deres senge, hvis de sover med hovedet mod døren frem for mod væggen *weido*

    SvarSlet
  10. Det ser skønt ud!! Og med forårssolen dansende på det smukke sengetæppe:-)
    Vi har selv prøvet den med sengen under vinduet, da det gir bedst mening i vores soveværelse.. Men 14 dage senere rykkede vi alligevel rundt igen for vi sov faktisk dårligt der.. Måske der faktisk er noget om det Feng Shui?
    Til gengæld sover vi nu skønt med ryggen mod den modsatte væg - og vågner op med morgensol i ansigtet:-)
    Men det ser skønt ud! Og hvis det fungerer, så kan det jo ikke være bedre!!
    Og sengetæppet er altså virkelig smukt!

    SvarSlet
  11. Som alt hvad du indretter ser det fantastisk ud.

    Jeg har selv engang haft en seng foran et vindue, men det var nu på en lidt anden måde fordi vores lejlighed på Frederiksberg var ret lille og mens ungerne fik det store soveværelse sov vi i det lille kammer. Det var simpelthen så lille at der ikke var andre muligheder, men så gjorde vi en dyd ud af det og lavede seng i hele rummets brede med sengebord i vindueskarmen. Vindueskarmen var så bred at man kunne sidde deroppe og se ud i gården og det gjorde jeg af og til når jeg trængte til et par minutter alene. Jeg synes faktisk at rummet fungerede fint og tænkte slet ikke på at der skulle være for meget uro....

    SvarSlet
  12. Atså hvis man tror på feng shui, så er det Daniel, der har ret. Jeg har sakset nedenstående et eller andet sted fra...

    "Vi påvirkes også af den finere energi, som strømmer ind fra døre og vinduer. Derfor skal sengen placeres, så den ikke står i lige linje ud for en dør, og helst ikke under et vindue. Den optimale placering er skråt over for døren, så du har overblik over rummet og samtidig ligger trygt. Lige inden for døren til en af siderne er også en løsning, her kan du så ikke se døren, men det er stadig en rolig placering."

    Men personligt synes jeg dit soveværelse ser fantastisk ud :)

    SvarSlet
  13. Marine- det lyder bare som den hyggeligste løsning!!

    Fru Mulle - hvor go er du lige til at tjekke op på feng shui'en ;)

    Altså det er ikke noget vi praktisere og kan godt se det slet ikke er muligt at opfylde de krav i vores soveværelse.
    Man skal huske på vi bor i et gammel hus, hvor vægge er i undertal. Der findes ingen, der ikke har dør, vindue, radiator eller dvs. indhakker her i huset - hvilket også er grunden til at alt omrokering nærmest er umuligt.

    Men en ting kan vi dog sætte hak ved på listen og det er overblik over hele rummet ;P

    SvarSlet
  14. Oh, I love this room. I love the details, I love the way the pictures are placed on the wall, everything so pretty & cozy :)

    SvarSlet