onsdag den 16. juli 2014

Test af mobilkamera...

Så det tid til at teste og endda noget af det jeg er aller gladest for at udfordre - nemlig kameraer, godt nok mobilkamera, men for de fleste er det nok det vigtigste der findes.

Så de sidste par uger har jeg testet Huaweis nye Ascend P7 mobil, som selv siger det er mobilen til dig der elsker at tage fotos til Instagram og bloggen - også på farten.

Men er den så det?
Det hurtige svar er JA! Men jeg vil da gerne uddybe ;)

Mobilen har en masse tekniske detaljer som jeg egentlig er ret sikker på 99% af brugerne er helt lige glade med. Så jeg vil gå til det på en anden måde og fortælle om det der er vigtigt når man bruger en mobil netop til IG og bloggen.

- Er den hurtig at få taget et billed med? Vigtigt når ungerne nu lige laver noget fantastisk.
Ja, det må man sige. Du trykker bare 2 gange på volume knappen og billedet er taget. Bare peg og skyd, det er ligegyldigt om den er låst, du får billedet ;)

- Er billederne i go kvalitet?
Ja, det er de absolut!! Selv på front kameraet, får du en virkelig go kvali, langt bedre end på Iphone. Så nu kan du se skarp ud på dine selfies og groufies.

- Hvordan er skærmen?
Den er virkelig flot og STOR, billederne står knivskarpt og hedder det, med krystalklare farver.

- Hvordan med redigering?
For ja det gør vi jo altså også selvom det er mobil billeder. Jeg bruger VSCO Cam, det er nemt og godt og kan hentes i Play butikken, den er gratis, men der kan købes ekstra filtre. Og det er langt nemmere få denne store skærm end på den jeg plejer at bruge må jeg nok indrømme.


Hvad kan jeg ellers sige. Jeg kan personligt godt lide jeg selv kan gå ind og bestemme ISO tallet. Jeg er ikke så meget til at man bruger det de kalder Skønhedsniveau, jeg synes ikke selv jeg bliver skønner af at få udglattet alle mennskelige ansigtstegn - men hey det har mit rigtige kamera også og det er absolut også slået fra ;)

SÅ ja det er en mobil med et virkelig godt kameramobil - nemt og ligetil og LANGT billiger end en Iphone fx.

Her kan du se lidt af de billeder jeg har taget med den - og tilsidst lige et billed af mobilen, så du kan se dens pæææne design ;)









1 kommentar: